perjantai 31. elokuuta 2018

15.6 EF kielmatkan kolmas päivä

Herätys soi ja teimme ihan perus aamutoimet. Tiesin jo aamulla, että tästä päivästä tulee huippu päivä (taas), sillä meillä oli jälleen luvassa kivoja aktiviteettejä. Tavattiin ryhmän kanssa hotellin aulassa, jonka jälkeen nousimme bussiin. Bussi kuljetti meidät Mdinaan, Maltan versioon "vanhasta kaupungista".

Saavuimme perille Mdinaan ja menimme ensin ryhmänä tapaamispaikalle. Sitten saimme kierrellä pienemmissä ryhmissä ympäri tätä paikkaa. Sää oli todella tuulinen, muttei silti ollut liian kylmä. Kävelimme, ihastelimme kaupunkia ja vierailimme turistikaupoissa. Menimme tuulta suojaan paikalliseen kahvilaan/ravintolaan, Fontanellaan. Aika kului nopeasti ja kohta olikin jo aika palata tapaamispaikalle. Siellä otettiin ryhmäkuva meidän ryhmästämme.

Mdinasta bussit kiidättivät meidät suoraan koululle. Meillä oli koulussa jälleen iltapäivän tunnit. Tämäkin koulupäivä oli kiva. Tutustuttiin päivän aikana myös EF:n netissä oleviin tehtäviin. Nämä todettiin matkan aikana hyvin toimiviksi. Koulupäivä loppui taas 16.20 ja suuntasimme takaisin hotellille. Tässä oli hetki vapaa-aikaa.

Ilta-aktiviteettinä oli vuorossa Arena. Se sijaitsi meidän koulun takana ja se oli todella suuri. Tekemistä siellä oli joka lähtöön: oli zumbaa, jalkapalloa, lentopalloa, "olympialaiset" ja tunnelma oli mahtava! Itse olin pelaamassa jalkapalloa. Oli kivaa, kun Arenalla oli muutkin ryhmäläiset eri maista, joten tässäkin oli oiva tilaisuusharjoittaa englannin kielen puhumista

Aktiviteetti loppui 23.00, sillä oli perjantai ja perjantaisin sekä lauantaisin kotiintulo aika oli aina tuntia myöhempi. Sitten vain takaisin hotellille ja siinä kerettin vielä hetki olla kavereiden huoneessa, kunnes 24.00 oli aika mennä takaisin omaan huoneeseen ja mennä iltahommien siivittämänä nukkumaan.

Päivä oli kaiken kaikkiaan ihana. Meillä oli tosi hauskaa, niin koulussa kuin aktiviteeteissäkin. Sitten vain innolla seuraavaan päivään....